Masse inspirasjon og faglig påfyll her i Chicago på ONA14-konferansen, og gratulerer til VG som fikk fortjent pris for sin livedekning av sjakk-VM i klassen "Planned events".
Congrats to the 2014 Online Journalism Awards winners! #OJA14 See the winners and their projects: http://t.co/DS1e4HyxdH #ONA14
— Online News Assn. (@ONA) September 28, 2014
Vil du få et innblikk i hva det snakkes om og hva som vises fram her, kan du følge hashtag #Ona14 eller ta en kikk på noen av det som livestreames. Internett-forbindelsen på konferansehotellet er - ironisk nok for en konferanse med online-journalister - ikke helt på stell, så oppdateringene her får komme litt i etterkant.
Ett høydepunkt var Chartbeat-sjef Tony Haile med sitt foredrag på konferansens andre dag: Hvordan kan vi få kvalitet til å lønne seg på nett?
Her er noen sitater:
Om innhold på mobile enheter:
Leserne vil bruke enhver anledning til å hoppe viderer, de vil ikke beundre alle de vakre allegoriene dine. Du må tenke annerledes på mobil, du må vinne leseren hvert eneste avsnittOm lesertall:
Den beste måten å øke lesertallene på er rett og slett å skrive noe som er bra nok til at folk vil lese det.
"Metrics are important. They just aren't the only thing that's important." -- Tony Haile of @Chartbeat #datasotu #ONA14
— Jessica Estepa (@jmestepa) September 26, 2014
Engaged time and recirculation are the "golden metrics." - Tony Haile #ONA14
— sdurhams (@sdurhams) September 26, 2014
7 høydepunkter fra ONA14 - så langt:
How can I make my story go viral
Charting a Course Through the Twitter Tempest
Click, Watch, Share: Mastering Web Video Content
The Holodeck is Real: How Will It Change Journalism
How Can We Make Quality Pay Online
The Ethics of Data Visualization
The New York Times Innovation Report
Tweets about "#Ona14 ScribbleLive"
Lenke til livestreaming fra Oma14-konferansen
Live | ONA14